Weheat beschouwt installateur als eindgebruiker: ‘We doen er alles aan om het installatieproces te versoepelen’

Warmtepompfabrikant Weheat uit Duizel gelooft dat samenwerking de sleutel is tot duurzaam en toekomstbestendig verwarmen. Daarbij kijken ze verder dan alleen productontwikkeling. Want naast de woningeigenaar ziet Weheat ook de installateur als eindgebruiker.

De installateur als klant

Voor Weheat is de installateur een belangrijke klant en sleutel tot succes. Twee zaken staan hierbij voorop: snelheid en kwaliteit. Hoe sneller een installatie verloopt, hoe sneller jij als installateur door kan naar de volgende klus. Snel én goed. Weheat waarborgt ook de kwaliteit, wat voorkomt dat je later moet terugkomen.

“We willen het installatieproces radicaal vereenvoudigen. Dat is geen loze belofte: ons product en onze service zijn ingericht op wat installateurs écht nodig hebben,” zegt Thomas Engels, Sales manager 

De voordelen van Weheat voor snelle installatie

Weheat pakt dit concreet aan, met verbeteringen in product, service en toegankelijkheid:

Support: het online portal zit vol handige stroomschema’s en stappenplannen zodat de klus snel geklaard is, bovendien is Weheat 7 dagen per week bereikbaar van 08:00 tot 20:00 voor extra ondersteuning 

Connectiviteit: geïntegreerde 4G-modem in elk buitendeel voor snelle ingebruikstelling en onderhoud op afstand, er is géén Wifi-verbinding nodig

Product: Weheat kiest voor lichtgewicht materialen (EPP) en geïntegreerde trillingsdempers

Voorbereiding: Weheat levert standaard een appendageset en biedt de optie voor een voorgemonteerde binnenunit

Platform: het Weheat portal is ontwikkeld met installateurs en zit boordevol handige stroomschema’s en how-to video’s voor snelle antwoorden

Ontwikkeling: software én producten worden op Nederlandse bodem ontwikkeld, in de fabriek in Duizel

Regeling op afstand

De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling op afstand mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen.

“Traditioneel zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Jop Huijbers, lead frontend bij Weheat, uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”

Zien is geloven

Dat klinkt veelbelovend! Tijdens de Installatie Vakdagen kun je dit zelf ervaren. Op stand 4B23 laat Weheat niet alleen de warmtepompen zien (van buiten én binnen), maar krijg je ook de kans om het portal zelf testen en te ervaren hoe eenvoudig het installatieproces kan zijn.

Bezoek stand 4B23 en ontdek hoe radicaal eenvoudig een warmtepomp installeren kan zijn.

Deel dit bericht